tisdag 24 augusti 2010

Bollen jag älskar!

Jag har fått en blå godisboll och den älskar jag, godis i behövs inte .....det får jag ändå. Men att tugga på denna boll och att jag får jaga den när den blir kastad är bara så kul. 
Så igår gick hela familjen till fotbollsplanen. Jag ville ha bollen genast, men jag såg att de lagt den i en påse. Så jag fick vackert vänta.
Passade på att kissa.

Så kom vi då till fotbollsplan. Åh så skoj.....alla fick myggbett och knottbett utom jag. Jag hade bara skoj. 

Jag väntar......

.....lillmatte springer med mig och hämtar.....

...jag lämnar ....
måste ju säga att de får nog ha bättre kläder på sig och en ordentlig löplina till mig.
I alla fall så funkar bollen bra inomhus med....den kastas mellan väggarna och studsar härligt och jag studsar upp i lillmattes säng. Jättebra studs i den och hon har inget emot att bädda om den.






Idag var jag med husse på jobb. Gud va tråkigt. Det hände inte så mycket.
Jag tror jag hade haft det bättre hemma i lugn och ro tills barnen och matte kom hem. Matte var ute och mötte mig....syns det att jag har bråttom hem.


Vad härligt det var att vara hemma, jag fick en godis och bollen kom fram. 
Lillmatte och lillhusse ville promenera med mig i regnet så jag skulle inviga regnkappan....he...va tror dom...jag gick inte en meter i den...man skäms ju ihjäl.....jag är faktiskt hund. Så jag fick som jag ville...springa glatt i regnet i bar päls...härligt.




1 kommentar:

Rochamgo's sa...

Nähä vad är det du tror att du skall slippa, i vinter är det ju ändå så att du måste ha kläder på dig. Mysiga berättelser, som värmer hjärtat :)